Yazar "Öztürk, Mesut" için listeleme
-
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI BİR OKULDA DRAMA YÖNTEMİYLE KESİR ÖĞRETİMİNDEN YANSIMALAR: BAYBURT ÖRNEĞİ
Bu çalışmada; birleştirilmiş sınıflı bir okulda kesir konusunun öğretiminde drama yöntemi kullanılmış ve bu öğretim sürecinde öğrencilerden elde edilen veriler ayrıntılı bir şekilde sunulmuştur. Çalışmada nitel araştırma ... -
Cebirsel İspat Yapma Sürecinin Bilişsel Açıdan İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Öztürk, Mesut; Kaplan, Abdullah (2019)Bu çalışma ortaöğretim matematik öğretmenleri ve öğretmenadaylarının cebirsel ispatları yapma süreçlerini bilişsel açıdanincelenmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada karma araştırmayöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen ... -
Drama Yöntemİyle Toplama İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar
Öztürk, Mesut; Akkan, Yaşar; Kaplan, Abdullah; Oktay, Emre (2016)Bu çalışmada; ilkokul birinci sınıf düzeyinde yapılan toplama işlemi ile ilgili bazı kavramların öğretiminde drama yöntemi kullanılmış ve bu öğretim süresince öğrencilerden elde edilen veriler ayrıntılı bir şekilde ... -
Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sanal Manipulatifler Yardımıyla Toplama İşlemi Öğrenimi: Bir Çoklu Durum Çalışması
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin eğitimine teknolojinin entegrasyonunun önemli olduğu sıklıkla vurgulamaktadır. Yapılan araştırmalar sanal manipulatif kullanımının zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematik ... -
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Örüntüleri Genelleme Süreçleri: Stratejiler ve Gerekçelendirmeler1
Akkan, Yaşar; Öztürk, Mesut; Akkan, Pınar (2017)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının farklı örüntü problemleri ile ilgili genelleme stratejilerini incelemek, genellemelerinin altında yatan gerekçelendirmeleri keşfetmek ve genelleme ile ... -
Matematik Öğretmenlerine Yönelik İspat Yapma Teşhis Testi ve Teste Yönelik DereceliPuanlama Anahtarı Geliştirilmesi
Öztürk, Mesut; Kaplan, Abdullah (2017)Matematiksel ispata yönelik yapılan çalışmalarda ispat sürecini inceleyen araştırmalar son yıllarda önem kazanmıştır. Ancak ispat yapma becerisini ortaya koyabilecek nicel veri toplama araçlarının eksikliği araştırmacıları ... -
Matematik Uygulamaları Dersine Yönelik Beklenti Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Kaplan, Abdullah; Öztürk, Mesut; Doruk, Muhammet (2014)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik uygulamaları dersine yönelik beklentilerini ortaya çıkarmak amacıyla geçerliği ve güvenirliği yüksek bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaçla araştırmacılar ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Öz-yeterlik AlgılarınınBelirlenmesi: Kaygı ve Tutum Faktörleri
Doruk, Muhammet; Öztürk, Mesut; Kaplan, Abdullah (2016)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin matematik öz-yeterlik algılarını tahmin eden değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma desenlerinden ilişkisel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmaya, bir ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE ÜST BİLİŞSEL ÖZ-DÜZENLEME ÖĞRETİMİNE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI DURUM ÇALIŞMASI: İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ VE TASARLADIĞI ETKİNLİKLER
Öztürk, Mesut; Özgöl, Mustafa; Akkan, Yaşar (2018)Üst bilişsel öz-düzenleme, bireyin kendi öğrenme sürecini izlemesi, kontrol etmesi ve düzenlemesi olarak tanımlanmaktadır. Üst bilişsel öz-düzenleme öğretimi bireyin öğrenmesini kolaylaştırarak akademik başarısının artmasını ... -
Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri
Özgöl, Mustafa; Sarikaya, İsmail; Öztürk, Mesut (2017)Bu çalışma örgün eğitim içerisindeki uzaktan eğitim uygulamalarının öğrenci ve öğretim elemanı gözüyle değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye'nin doğusunda yer alan bir üniversitede uzaktan ...